Lyckad administratörsdag hos NJ-fakulteten

Publicerad: 23 mars 2017

För första gången någonsin samlades administratörer från hela NJ-fakulteten till en dag tillsammans - en dag för samverkan och lika villkorsfrågor.

Foto: Pär Aronsson, SLU

Uppslutningen var god: 76 deltagare från alla hörn av NJ-fakultetens breda verksamhet samlades för en gemensam dag i Ultuna. Ett tillfälle för att mötas, lära känna och utbyta erfarenheter.

Efter välkomnande och inledning av fakultetsdirektör Anders Eriksson, prodekan Pär Forslund och Sönke Eggers, ordförande i  fakultetens kommitté för lika villkor, ägnades förmiddagen åt att lära känna varandra och diskutera samverkan under ledning av Mona Gafvelin från Noden. Och eftermiddagen handlade om lika villkorsfrågor, som Annika Heikkinen från Sensus ledde.

Fakta:

NJ-fakultetens kansli arrangerade administratörsdagen. Ambitionen är att det kan bli ett årligen återkommande evenemang.

Arbetsgruppen bestod av Bo Aspman, Ingrid Hemström och Zsuzsanna Sundström.