Snart dags för Ultuna Winter Classic 2017

Publicerad: 05 februari 2017

Nu närmar sig den stora hockeybockeykampen mellan studenter och anställda: Ultuna Winter Classic! Vill du vara med? Då är det dags att anmäla sig!

I en spektakulär hockeybockeymatch mellan studerande och personal kommer svaret alla väntat på: vem går hem med bucklan 2017? Kommer studenterna återigen att glänsa med sitt skrinnande? Kommer de anställda ens att ha någon chans i år? Kort sagt, vilket lag blir det fjärde att graveras in på Ultuna Winter Classic-pokalen?

Matchen spelas över 2 x 20 minuter på onsdagen 22 februari, där festligheterna drar igång redan kl. 13.00, med matchstart strax därefter. Lagen består av 12 spelare, med fyra utespelare och en utplockbar målvakt på isen.

Vill du vara med?

Kan du åka skridskor och vill vara med? Toppen! Klura då först ut vilket lag du tillhör (se nedan) och kontakta därefter din lagledare så snart som möjligt. Deltagaravgift: 50 kr. (OBS! Om isen på Syltarinken är för farlig, flyttas evenemanget till "den andra lite större isen" inne i stan.) Vi ses!

Fakta:

Studerandes lag: Alla SLU-studerande, oavsett kårtillhörighet, inklusive forskarstuderande som inte offentligt och med godkänt betyg har försvarat sin doktorsavhandling.

Kontakt för studerandes lag: uls_if@stud.slu.se, 018-67 11 14 (fråga efter ULS IF)

Anställdas lag: Alla andra SLU-anställda eller motsvarande, inklusive forskarstuderande som offentligt med godkänt betyg har försvarat sin doktorsavhandling.

Kontakt för anställdas lag: Daniel Lundberg (daniel.lundberg@slu.se, 018-67 15 49)

Vad menas med hockey-bockey?

Det kallas även för rinkbandy. Läs Wikipedias förklaring här.