Institutionen för akvatiska resurser miljöcertifierar sig

Publicerad: 03 juni 2016
Från höger: Birger Norberg, externrevisor från SP följt av Johanna Mattila, Anna-Lena Klerks, Frida Sundqvist och Anders Adill från Institutionen för akvatiska resurser, SLU. Foto: SLU.

Snart är i stort sett hela SLU miljöcertifierat. Institutionen för akvatiska resurser är sist ut att få besök av externrevisorerna.

Den här revisionen utmärker sig, bland annat för att det är en geografisk utmaning att besöka så många av institutionens verksamheter som möjligt. Under veckan har den externa revisorn besökt verksamheterna i Drottningholm, Öregrund, Lysekil, Väröbacka och Älvkarleby.

När Institutionen för akvatiska resurser har blivit godkänd är SLU, som helhet i stort sett miljöcertifierat enligt ISO 14001 .

Det kommer vi att fira senare i höst!

Johanna Sennmark, Miljöchef