Katarina Ihrmark får stipendium för ledarskap i laboratoriet

Publicerad: 20 oktober 2016

Fakulteten för skogsvetenskap tilldelades Katarina Ihrmark, från institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi, ett stipendium för sitt ledarskap i laboratoriet.

Stipendied delades ut på fakultetsdagarna i Umeå. Fakultetet motiverar sitt beslut så här:

“För sitt ledarskap i laboratoriet, med tålamod, nyfikenhet och omtanke om i princip allt i stort och smått. Med en ovanligt djup kunskap på detaljnivå men också bredd och kännedom om allt som har med laboratoriearbete, vetenskap och relevans att göra är hon en central person i många av institutionens forskningsprojekt”

Katarina, eller Katta som hon vanligtvis kallas, är hedrad och mycket glad över att motta det här stipendiet.

- Detta här bar ett väldigt välförtjänt stipendium! Katta är väldigt uppskattad och vi har tur som har henne, säger Jan Stenlid, prefekt för institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi .

En leende man i ett lab, foto.Professor Jan Stenlid

Institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi
jan.stenlid@slu.se, 018-671807