Fakta
Ort: Stockholm & Online
Arrangör: SLU Ekologisk produktion och konsumtion tillsammans med Organic Sweden
Stockholm & Online
Med inflation och höga räntor har matpriserna hamnat i fokus, medan hållbarhet och andra mervärden hamnat i skymundan. Är handeln en passiv aktör som enbart styrs av efterfrågan, eller en ansvarstagande part som kan vägleda konsumenten till hållbara val och ekologiska produkter? Måste det till politiska styrmedel? Och vad är det som avgör vad konsumenten i slutändan väljer? I samtal med några forskare och aktörer i livsmedelskedjan söker vi svaren. Projektet ”Nudging Organic” presenteras.
Medverkande: Jan Bertoft, Sveriges Konsumenter; Anton Järlid, Organic Sweden; Jens Hultman, Högskolan i Kristianstad; Jonas Nordström Agrifood/SLU, Malin Jonell Stockholms Universitet/KVA; Maria Gustavsson, ICA; Maria Tunberg, Analysys Mason/SLU (moderator).
Spara datumet, mer info kommer i augusti.