Nyhet

Ny chef - checklista för arbetsmiljö- och lika villkorsarbetet

Publicerad: 01 november 2023

En checklista har tagits fram för ny chef för att komma igång med arbetsmiljö- och lika villkorsarbetet.

Checklistan är ett stöd för nya, men även befintliga chefer, att komma igång med det systematiska arbetsmiljöarbetet där jämställdhet och lika villkor ingår, för att sedan fortsätta arbeta med årshjulet för arbetsmiljö.

Checklistan tar bland annat upp arbetsmiljö- och lika villkorsutbildning, uppgiftsfördelning, genomföra skyddsrond, samverkan med den lokala samverkansgruppen etc. 

Checklistan finns att nå här.
Den finns även att nå på sidan "blanketter" på chefsportalen.

Ta upp checklistan i ledningsgruppen vid institutionen/motsvarande för att säkerställa att alla chefer har kommit igång med arbetsmiljöarbetet. 

När chefen har gått igenom checklistan så är det dags att fortsätta arbetet genom Årshjulet.


Kontaktinformation

HR-specialisterna
HR-enheten, Personalavdelningen