Kontaktinformation
För frågor om undersökningen:
- Linda Vidarv, enhetschef, kommunikationsavdelningen
- Anna Bleckert, kommunikatör, kommunikationsavdelningen
Hur fungerar kommunikationen inom SLU och hur kan den bli ännu bättre? Nu genomförs en undersökning som ska ge svaren. 1 december får alla på SLU ett mejl med länk till enkäten.
Kommunikation är en viktig grund för att vi ska nå våra mål, skapa en god arbetsmiljö och driva positiv förändring. För att få en bättre bild av hur kommunikationen fungerar ska SLU nu genomföra en undersökning som omfattar hela organisationen. 1 december får alla medarbetare och chefer ett mejl med en länk till enkäten.
– Effektiv och bra kommunikation är en förutsättning för att vi ska kunna samverka, lära av varandra och driva universitetet framåt. Därför är det viktigt att vi får en tydlig bild av hur kommunikationen fungerar – vad som fungerar bra och vad vi kan utveckla tillsammans. Jag vill därför uppmana alla att svara på enkäten, det tar bara några minuter. Ju fler som svarar, desto bättre underlag får vi, säger Sara Arvidson, kommunikationsdirektör vid SLU.
Syftet med undersökningen är att identifiera styrkor och utvecklingsområden inom fem områden:
Undersökningen består av en enkät som alla medarbetare och chefer på SLU får möjlighet att svara på, oavsett hur länge man varit anställd eller vilken anställningsform man har. Den tar cirka 6 -8 minuter att fylla i och svaren är helt anonyma. Enkäten finns både på svenska och engelska.
Resultatet sammanställs i en rapport med rekommendationer på utvecklingsområde och ett kommunikationsindex, där vi kan jämföra oss med andra organisationer. Undersökningen inklusive indexet är framtaget av forskare på Mittuniversitetet.
Enkäten är öppen under perioden 1 december – 14 december
Om undersökningen och forskningen bakom
Kommunikationsundersökning 2025 | Medarbetarwebben
För frågor om undersökningen: