Vad vet du om våra utbildningar?

Publicerad: 04 mars 2024
Student på SLU:s skogsmästarprogram i Skinnskatteberg, undervisas ute i fält.

Vet du vilka utbildningsprogram SLU har? Kan du ge exempel på kurser inom de olika utbildningarna? Vad svarar du när någon bekant frågar dig om vad vi har för utbildningar?

Vi vill alla att söktrycket till våra utbildningsprogram ökar igen. Och alla kan vi hjälpas åt när vi befinner oss i olika sammanhang där vi till exempel möter presumtiva studenter, föräldrar till dem eller kolleger vid andra universitet och högskolor.

Varför inte delta på vårt digitala öppna hus och förkovra dig!

Programstudierektorer, studie- och karriärvägledare och studenter presenterar utbildningarna och kårerna.

Onsdagen den 13 mars, kl 13-16 kommer länkar till liveprogrammet och informationspassen finnas på denna sida, där du även hittar programmet.

Det är bara att hoppa in, var du än befinner dig i landet och glöm inte att även bjuda in andra personer som du tror är intresserade!