Sammanfattat och dokumenterat från dialogmöten i mars

Publicerad: 12 april 2022

Under mars har utökningsprojektet genomfört dialogmöten med studenter, ämnesföreträdare, kursledare och examinatorer, UDS och Lövsta har också varit med. Det har varit engagerade och öppna samtal, och projektet har fått bra återkoppling för den fortsatta planeringen av utökningen.

Studentdialoger

Sammanfattat från studentdialogerna är bland annat att studenterna:

• Vill ha vill ha djurkontakt och praktisk färdighetsträning tidigare i utbildningen
  • Ser att vissa teoretiska moment kan komprimeras
  • Får ut mycket av den externa praktiken på Distriktsveterinärerna
  • Har tankar om hur planeringen av kursernas ordning kan underlätta inlärningen
  • Ger en gemensam bild av vad som behövs för att ge trygga studenter
  • Ser stor förbättringspotential i både digital- och distansutbildning
  • Vill ha mer samarbeten med andra program

Dialogmöten ämnesföreträdare, kursledare och examinatorer

Utökningsprojektet har hållit två förmiddagars workshops tillsammans med ämnesföreträdare, kursledare och examinatorer, en med fokus på prekliniska ämnen och en med fokus på kliniska områden. Mycket tid ägnades åt frågeställningar i gruppvisa diskussioner för att få inspel till det fortsatta utökningsarbetet och förslag på lösningar.

Dokumentation från dialogmötenas gruppdiskussioner finns som (anonymiserade) Padlet-anteckningar under ingången Tidsplan & dokument.