Temacafé från projektet Kvalitet i distansutbildning - "Synkrona examinationer på distans"

Publicerad: 06 april 2022

Välkommen att anmäla dig till temacaféet från projektet Kvalitet i distansutbildning - "Synkrona examinationer på distans", den 12 april mellan klockan 12.00-13.00.

Hur skapar vi synkrona digitala examinationer som stärker studenternas lärande? Under detta café undersöker vi tillsammans möjligheter och lösningar i synkrona digitala examinationer.

Caféet inleds av tre lärare som kort presenterar hur de har arbetat med digitala examinationer som stärker studenternas lärande: examination av laborativa färdigheter i kemi, muntlig examination på distans och arbete med poddar som examinationsverktyg.

Efter introduktionen inbjuds alla deltagare till fördjupande diskussioner i breakout rooms, där du som deltagare har möjlighet att utbyta erfarenheter och bidra till diskussionen.

Moderator: Claire Englund, Umeå universitet

Medverkande: Sara Wahlberg, Karlstads universitet. Cecilia Almlöv, Sveriges lantbruksuniversitet. Ann Vestfält, Karlstads universitet

Anmäl dig till temacaféet
Sista anmälningsdag är den 11 april kl. 12.00.

Du får gärna dela denna inbjudan vidare till andra personer som du tror kan vara intresserade av temacaféets ämne.

Varmt välkommen!
önskar