Uppföljande extern miljörevision vid SLU

Publicerad: 28 november 2022

Under perioden 14–23 mars genomförs en uppföljande extern miljörevision, då SLU revideras mot miljöstandarden ISO 14001. Miljörevisionerna planeras enligt en treårscykel, under vilken alla verksamheter vid SLU ska revideras.

Miljörevisionen börjar den 14 mars med fokus på Uppsala och Umeå. I Uppsala vill revisonsledaren under veckan träffa olika ledningspersoner och göra platsbesök hos verksamheterna i VHC och UDS. I Umeå vill den andra revisorn träffa institutioner och gemensamma verksamhetsstödet i Umeå, samt besöka både Röbäcksdalen och Vindeln.

Andra veckan är det revision tisdag–torsdag då bland annat gemensamma verksamhetsstödet, Lövsta lantbruksforskning och några institutioner inom NJ-fakulteten besöks. Den 23 mars avslutas revisionen med ett möte då revisorerna presenterar resultatet och går igenom noterade avvikelser och förbättringsmöjligheter.

Miljöenheten vid SLU kommer inom kort att skicka ut kallelser till pass och platsbesök via Outlook. Tveka inte att kontakta er miljösamordnare eller miljöenheten om ni har några funderingar!