Gilla naturen – kul tävling för mellanstadiet

Publicerad: 27 september 2021
Gilla naturen tävling 2021

Missa inte Gilla naturen 2021 – en tävling för mellanstadiet som inspirerar till roliga utelektioner i vardagsnära natur.

Mellanstadieklasser kan i september och oktober 2021 skicka in sina bästa tips om att #måbrainaturen, #lärainaturen eller #hjälpanaturen och tävla om frilufts-kit. Gilla naturen ordnas av Naturskyddsföreningen i samarbete med SLU Centrum för naturvägledning och är en del i Friluftslivets år. Läs mer på www.gillanaturen.se

"Luften är fri" är parollen för Friluftslivets år 2021 som arrangeras av Svenskt friluftsliv med stöd från Naturvårdsverket. Runt 150 olika organisationer är med och engagerar sig på olika sätt för att uppmuntra fler att uppleva det fantastiska friluftslivet och öka medvetenheten om friluftslivets värden och allemansrätten. På luftenarfri.nu finns mer information om Friluftslivets år och olika initiativ som pågår runt om i landet.

#luftenärfri #luftenarfri #friluftslivetsår2021 #gillanaturen2021

SLU Centrum för naturvägledning (CNV)
Institutionen för stad och land, SLU
cnv@slu.se