Ny Canvasguide om studiestrategier

Publicerad: 08 oktober 2021

SLU-biblioteket och studievägledningen har tillsammans tagit fram en Canvasguide om studiestrategier. Målet med guiden är att ge studenterna möjligheter att utveckla sin studieteknik, till exempel genom läs- och anteckningsstrategier och tips på appar och webbtjänster.

SLU-biblioteket har tillsammans med studievägledningen tagit fram Canvasguiden "Utveckla dina studiestrategier". Där finns bland annat tips på minnestekniker, hjälp till effektiv tidsplanering, läs- och anteckningsstrategier och förslag på appar och webbtjänster som kan underlätta under studierna.

Guiden är länkad från studentwebben, men det är även möjligt att spara den till studentens egen Canvasöversikt. Tipsa gärna dina studenter!