Kampanj för att få fler alumner att gå med i SLU:s alumnnätverk

Publicerad: 13 november 2019

Inom kort drar SLU Alumn igång kampanjen "39000" i sociala medier. I kampanjen står antalet alumner i fokus, mer än 39000 personer har tagit examen eller varit på utbyte på SLU sedan starten 1977.

Våra alumner är några av SLU:s främsta ambassadörer. Deras karriärer är ett kvitto på vart en SLU-utbildning kan ta dig. Var och en av dem representerar en möjlighet – för en student att göra praktik på ett företag, för en ung person att höra om SLU för första gången, för nya samverkansprojekt.

Nu vill vi engagera dig, och hela SLU, i att få fler alumner att återknyta till SLU och anmäla sig till vårt alumnnätverk. På så sätt kan vi lättare hålla kontakt med dem och hantera deras uppgifter på ett säkert och hållbart sätt.

Kampanjens budskap

Tänk dig vad 39 000 hjärnor, perspektiv, styrkor och viljor kan åstadkomma. Var och en på sitt håll – men ännu hellre ihop. Tillsammans förbättrar vi världen med våra kunskaper och insikter, vårt engagemang och mod. Håller vi kontakten kan vi leverera ännu bättre lösningar. Det är därför SLU:s alumnnätverk finns.

Så kan du bidra till kampanjen

• Lägg till  ramen "stolt SLU:are" till din profilbild på Facebook.
  • Gilla och dela när du ser kampanjbudskapet 39 000 på Facebook, Instagram och LinkedIn.
  • Dela länken www.slu.se/39000.
  • Tipsa alumner som du känner om att anmäla sig i alumnnätverket.
  • Inspirera sistaårsstudenter att gå med i nätverket redan nu
  • Gå med i nätverket om du själv har pluggat eller doktorerat på SLU.