Prefektbrev v 43

Publicerad: 28 oktober 2019

Hösten har rullat på i rasande fart och jag ser nu fram emot några dagars höstlov!

I veckan har vi haft institutionsråd där vi diskuterade en lång rad ämnen, såsom budgetarbetet, klinikrotationskursen (som blir en kurs på 95 hp), fakultetens strategiarbete, etc. etc. För en utförligare redogörelse finns minnesanteckningarna på KVs hemsida inom några dagar.

Det som klarnat sedan dessa anteckningar skrevs är att UDS kommer med på gemensam julfest på Norrlands den 29 november och att vi ska försöka ordna någon kortare, gemensam, samling på SLU tidigare under eftermiddagen. Mer information kommer om detta.

I torsdags eftermiddag hölls ett högtidligt seminarium om Strept. equi för att högtidlighålla John Pringle som går i pension inom kort. Det blev en mycket trevlig och uppskattad tilldragelse!

Elinora låter hälsa att klädskåpen inom kort kommer att flyttas till de nya omklädningsrummen.

Sist men inte minst vill jag uppmana forskare och lärarae att delta aktivt i fakultetens strategiseminarier/workshops i november. Information och anmälningsmail bör ni ha fått av Dirk-Jan De Koning i veckan som gått. Det går också att läsa mer i bifogat mail från Ola Thomsson.

Bifogat finns denna vecka ett mail från forskningssekreterarna angående strategiarbetet och forskningsfinansiering.

Under vecka 44 är jag på plats torsdag-fredag. Vid brådskande ärenden måndag-onsdag försök vända er till Kerstin.

Trevlig helg!

Nils