SLU:s officiella faxnummer avvecklas

Publicerad: 04 september 2018

I universitetets officiella adress har faxnumret legat kvar länge. Men nu är det dags att ta bort det, eftersom faxnumret 018-67 20 00 är avvecklat.

Anledningen till att fax har funnits kvar som en kontaktmöjlighet så länge är att den gamla förvaltningslagen krävde att myndigheter skulle vara nåbara per fax.

– I den nya förvaltningslagen är detta borttaget, och vi har fått en teknikneutral skrivning, säger chefsjurist Lennart Jonsson. Nu kan vi fasa ut den officiella faxen, på samma sätt som med telex och telegram tidigare.

Några av universitetsdjursjukhusets kliniker använder dock fortfarande sina egna faxnummer för kommunikation med veterinärer.

Ta bort faxnummer i din e-postsignatur

Det här betyder att alla hänvisningar till faxnumret 018-67 20 00 ska tas bort överallt, på alla webbsidor, brevmallar osv. Tänk även på att kolla din personliga e-postsignatur. Där finns ofta faxnumret också.

Mer om hur epostsignaturen ska se ut hittar du här: internt.slu.se/stod-service/admin-stod/kommunikation/varumarke-profil/tjanster-och-riktlinjer/signatur-for-e-post/