SLU på Borgeby fältdagar 2018

Publicerad: 11 april 2018

SLU deltar med flera montrar på årets Borgeby fältdagar strax norr om Malmö 27–28 juni. Program och innehåll i montrarna håller just nu som bäst på att planeras.

Varje år har Borgeby ett tema. I år är det precisionsodling. Precisionsodling innebär att man försöker anpassa åtgärder på ett fält när det gäller utsädesmängd, gödsel, växtskydd med mera till de skiftande förhållandena. Temat passar utmärkt för SLU som sedan länge forskar på området.

Studenter kommer att finnas på plats för att informera om SLU:s utbildningar.

Mer information om program kommer givetvis både här på medarbetarwebben men också på Facebook och som kalenderhändelse på SLU:s externwebb.

Eventkoordinator

SLU har anställt en projektkoordinator som ska samordna och styra SLU:s deltagande på mässor och andra publika evenemang. Hon heter Rebecca Rikner och började strax före påsk. Läs mer om Rebecca här

Monteransvariga

Varje monter har en ansvarig som man kan kontakta om man har frågor.

I hortotunneln, alltså den del av Borgeby som handlar om trädgård, har SLU två montrar:

Institutionen för biosystem och teknologi
Malin Hultberg, anknytning 5325, malin.hultberg@slu.se

Enheten för samverkan och utveckling
Lena Johnson, anknytning 5269, lena.johnson@slu.se

Borgebys tema precisionsodling har ett eget tält som SLU har monter i
Bo Stenberg, anknytning 7276, bo.stenberg@slu.se

Med premiär förra året finns nu ett tält om ekologisk odling
Maria Wivstad, anknytning 1409, maria.wivstad@slu.se

SLU har i många år haft en monter i Stortältet
Rebecca Rikner, anknytning 2401, rebecca.rikner@slu.se

Fakta: