Forskningskoordinatorer sökes till CFW

Publicerad: 25 april 2018

Intresserad av ett nytt uppdrag? Centrum för Vilt- och Fiskforskning (CFW) söker tre koordinatorer.

CFW söker tre koordinatorer som vill utveckla ämnesövergripande forskningsprojekt inom ramen för CFW:s ansvarsområde: att främja ett långsiktigt bevarande och ett hållbart nyttjande av Sveriges vilt- och vildfiskstammar. Ett krav för att kunna vara aktuell för uppdraget är att du redan har en anställning vid SLU, och att din anställning är vid NJ-, VH- eller S-fakulteten.

CFW arbetar strategiskt för att stärka vilt- och fiskforskning som ett prioriterat forskningsområde vid SLU:s tre fakulteter, NJ-, VH- och S-fakulteterna. CFW är ett samverkansorgan och en resurs för forskare vid SLU samt en kontaktyta mellan forskning, myndigheter, förvaltning och samhälle. CFW ska erbjuda verksamheten inom vilt- och vildfiskområdena möjlighet att delta i såväl intern som extern samverkan.

Läs mer om uppdragen på lediga anställningar vid SLU