Nu har du chansen att vara med och berätta om ditt SLU

Publicerad: 23 januari 2018

SLU bidrar till att skapa en bättre värld, i stort och smått, varje dag. Här sker utmanande vetenskap där vi löser riktiga problem, för en levande värld. Det måste vi berätta om. Därför skapar vi nu en film om oss.

Vi gör det tillsammans, genom collaborative storytelling. Alla vi på SLU – studenter, forskare, lärare, administratörer, alumner – filmar och berättar om hur just vi bidrar till en bättre värld. Berättelser som ger en inblick i SLU och vad vi står för, berättelser som visar upp SLU:s mångfald, det lilla, det stora och det lilla i det stora.

Ett urval av alla enskilda berättelser sätts samman till en gemensam film om SLU och våra kärnvärden i praktiken. Filmen kommer att användas för att presentera oss i olika sammanhang, till exempel vid besök, på webben och i sociala medier. Inom SLU kan det även visas vid introduktion av nyanställda eller på chefsutbildningar.

Vi gör det enkelt. Du behöver inte kunna något om film. Fokus ligger på innehållet. Du (eller en kollega) filmar direkt med din mobil – resten hjälper projektgruppen och ett filmbolag till med. Du har också tillgång till support under inspelningstiden.

Visst låter det spännande? Var med och bidra du också! Läs mer om hur det går till här: www.slu.se/filmen

Varmt välkommen med ditt bidrag

Sara Arons
Kommunikationschef, kommunikationsavdelningen, SLU