Personalförändringar på kansliet

Publicerad: 05 september 2017

Flera förändringar har skett på personalfronten på kansliet den senaste tiden. Håll dig uppdaterad - här är sammanfattningen.

Ny fakultetsdirektör

Fakultetsdirektör Peter Thorén slutar för att bli biträdande avdelningschef och jordbrukschef vid Egendomsavdelningen. Han ersätts fr o m 1 september av Magnus Rosenquist, tidigare forskningssekreterare på kansliet.

Ny forskningssekreterare

Magnus Rosenquist ersätts från och med den 4 september av Lars Gedda som ny forskningssekreterare. Lars kommer till oss från sin tjänst som forskningssekreterare på Strålsäkerhetsmyndigheten.

Ny chefssekreterare

Anki Holmstam har gått i pension och därför har vi sedan den 14 september en ny chefssekreterare; Helene Gustafsson, som närmast kommer från en motsvarande tjänst på Upplands Länstrafik.

Fakultetshandläggare slutar

Jenny Parliden slutar efter sin föräldraledighet och går vidare till Akademiska sjukhuset.