Nominera till innovationstävling!

Publicerad: 24 maj 2017

40 år av viktig forskning behöver uppmärksammas. Därför utlyser nu SLU en tävling för att lyfta fram de mest framgångsrika innovationerna som uppkommit inom universitetet.

Nomineringstiden har gått ut

Det går inte längre att nominera. Sista datum var den 25 september.

Tre innovationer som omsatts i samhället skall utses och de vinnande bidragen kommer att presenteras i samband med SLU:s 40 års jubileum i höst.

Tävla om biobiljetter

Alla anställda på SLU kan nominera och är då med i utlottningen av 10 biopaket (presentkort som räcker till biobiljett, popcorn och dricka för två personer)

Fakta:

Tävlingskriterier

Priset till de bästa innovationerna i SLU:s 40-åriga historia skall delas ut till den eller de personer som genom nyskapande och kreativitet utvecklat produkter och/eller tjänster som haft en betydande påverkan i samhället.

Idéerna skall ha sin uppkomst i forskning vid SLU och vara kommersiellt introducerade på marknaden.

Innovationshöjd och samhällsnytta kommer vara primära bedömningskriterier i urvalet av vinnarna.

Urvalsprocess

1. En första gallring av förslagen görs av SLU Holding.
  2. En jury som består av vicerektor Erik Fahlbeck och representanter från respektive fakultetsledning, utser sedan de slutliga vinnarna.
  3. Juryns beslut kan inte överklagas.

Prisutdelning

Upphovspersonerna till de tre vinnande förslagen kommer att uppmärksammas med diplom från rektor i samband med promotionshögtiden. En representant per vinnande förslag kommer att bjudas in med respektive till promotionshögtid med efterföljande bankett den 7 oktober i Uppsala.

För frågor om innovationstävlingen kontakta Nicholas Jacobsson, SLU Holding, nicholas.jakobsson@slu.se