Från och med augusti 2023 skapas konton automatiskt för nyanställda. Informationen överförs till resesystemet inom 1 vecka från att din anställning påbörjas. Vid eventuella förändringar av uppgifter i profilen kan du i vissa fall behöva vänta upp till en vecka på att förändringarna slår igenom.
Om din profil inte har skapats inom en vecka från det att din anställning påbörjade, kontrollera då följande:
1. Din fakturareferens måste finnas i IDIS adminportal. Det sker en integrering mellan Proceedo och IDIS varje fredag (kontakta Ekonomiavdelningen för att få fakturareferens)
2. Ditt mobilnummer måste finnas i IDIS adminportal (kontakta katalogroll/personaladminstratör på din institution/eller motsvarande som lägger in det manuellt)
3. Du behöver ha ett korrekt personnummer/samordningsnummer (kontakta katalogroll/personaladminstratör på din institution/eller motsvarande som kan hjälpa dig med detta)
Om du som SLU-anställd fortfarande saknar konto i resebokningssystemet Stureplans Online:
Mejla din fakturareferens, ditt ad-kontonamn och ditt mobilnummer till resor@slu.se. Om du inte vet din fakturareferens eller inte har någon så ber du din ekonomiadministratör att ta fram den, eller beställer själv. Då kontaktar du levreskontra@slu.se som skapar din unika fakturareferens.
Detta gäller dig som är inhyrd konsult:
Du som verksam/inhyrd konsult ber resebeställaren på din institution att boka resan. Resebeställaren är oftast personaladministratören/institutionsadministratören.
Detta gäller dig som ska boka resa med annan anställds fakturareferens:
Du ber din handledare eller motsvarande att mejla resor@slu.se och godkänna att vi får skapa ett konto för dig med dennes fakturareferens (handledaren eller motsvarande behöver då mejla fakturareferensen, ditt ad-kontonamn, ditt mobilnummer samt din SLU-mejl).