Kontaktinformation
Prata med din chef om du har frågor kring hantering av situationer som orsakats av driftsstörningen.
Nu är du som medarbetare välkommen att logga in i Primula och BeSched igen. Tack för att du har väntat så tålmodigt!
Enligt uppdatering från TietoEvry finns det inte någon indikation på att data har läckt i samband med utpressningsattacken.
20 januari Vår systemleverantör Tietoevry blev utsatta för en utpressningsattack, som gjorde att det inte gick att logga in i Primula eller BeSched. Integrationerna till andra system slutade också att fungera. Ett internt säkerhetsarbete påbörjades.
22 januari SLU gjorde en anmälan till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) om informationssäkerhetsincident, då driftsstörningen påverkar tillgängligheten till informationen i Primula och påverkar vår förmåga att utföra vårt uppdrag. Vi är som myndighet skyldig enligt lag att göra denna anmälan. Löneutbetalningen i januari säkerställdes.Hantering av löneutbetalning i februari påbörjades.
23 januari SLU gjorde en anmälan om personuppgiftsincident till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). När en personuppgift är oåtkomlig är det en så kallad personuppgiftsincident, även om uppgifterna inte har spridits vidare. Vi är som myndighet skyldig enligt lag att göra denna anmälan.
1 februari Vi fick åtkomst till Primula igen och började kontrollera data och förbereda för att släppa in medarbetare och chefer i systemet.
6 februari Medarbetare och chefer välkomnades in i Primula igen.
8 februari BeSched och integrationerna till andra system var åter fullt i funktion.
Prata med din chef om du har frågor kring hantering av situationer som orsakats av driftsstörningen.