Forest Student Summit 2023

Publicerad: 14 december 2023

Fredag den 13 oktober samlades ett sjuttiotal studenter i Umeå för det första Forest Student Summit (FSS), en heldagdag fokuserad på att uppmuntra inkludering, mångfald och kunskapsbyggande kombinerat med sociala aktiviteter.

FSS arrangeras av fakulteten i samverkan med kårerna, och deltagare var studenter från samtliga skogsprogram på kandidatnivå. Så deltagarna kom från såväl Alnarp, Skinnskatteberg, Ultuna som Umeå. Förutom ett strålande väder så bjöd dagen på en exkursion till Svartbergets försöksstation och avrundades med information från fakulteten och studentkårerna. På kvällen ordnade Skogshögskolans studentkår en uppskattad sittning. Vi är nu i startgroparna för planering av Forest Student Summit 2024, som kommer att genomförs under hösten 2024 i Skinnskatteberg. Därefter följer Alnarp 2025, Uppsala 2026 osv.

Ett stort tack till alla inblandade studenter och anställda för ert engagemang, som bidrog till en väldigt lyckad start på detta omtyckta evenemang!

Ola Lindroos, professor
Institutionen för skogens biomaterial och teknologi, SLU
ola.lindroos@slu.se, 090-786 86 36