STINT Teaching Sabbatical för hösten 2022 är nu öppen för nomineringar

Publicerad: 18 augusti 2021

STINTs program Teaching Sabbatical ger forskare och lärare som brinner för undervisningsfrågor internationella erfarenheter med utgångspunkt i lärarrollen. Under hela höstterminen (augusti – december) vistas deltagarna vid ett utländskt partneruniversitet.

STINT samarbetar med utvalda lärosäten baserade i Hong Kong, Japan, Singapore och USA. Utgångspunkten är att de ska undervisa, till exempel genom att ge en kurs själv eller tillsammans med en kollega på värdlärosätet (”co-teaching”). Den nominerade ska vara disputerad, anställd och väl förankrad i verksamheten vid det svenska lärosätet. Varje svenskt universitet kan nominera upp till tre kandidater per omgång.

Ansök till SLU genom att skicka ifyllt formulär och CV till natalie.jellinek@slu.se senast 13 september 2021.

Mer information om programmet samt länk till ansökningsformuläret: https://www.stint.se/program/teaching-sabbatical/