Webbinarium: VFU för studenter på distans 2 december

Publicerad: 26 november 2021

Inom den verksamhetsförlagda utbildningen finns ett antal moment som blir extra utmanande på distans. Lyssna på hur lärosäten löst utmaningarna, och hur studenter upplevt sin VFU på distans.

Rekvirering av VFU-platser, trepartssamtal och handledarsamtal. Här har vi några moment som blir extra utmanande inom en distansutbildning. Hur löser man dessa utmaningar med bibehållen kvalitet? Möt utbildningsansvariga och distansstudenter för att höra hur de utvecklat VFU:n för att lösa utmaningarna och hur detta fungerat.

Sista anmälningsdag är den 1 december kl.12.00.

Program 2 december
Kl. 9.00 – 9.45, webbinarium om dagens ämne
Kl. 9.45 – 10.15, efterföljande webbmöte med möjlighet för åhörare och medverkande att samtala om dagens ämne.

Medverkande i webbinariet

• Mikael Andersson, projektledare, Universitets- och högskolerådet
  • Kerstin Stake-Nilsson, lektor, Avdelningen för Hälso- och Vårdvetenskap, Högskolan i Gävle
  • Britt-Marie Sandin Andersson, utbildningsledare lärarprogrammen, Högskolan i Gävle
  • Sofia Bergholm, student vid lärarprogrammen

Både under webbinariet och på det efterföljande webbmötet kommer du att ha möjlighet att ställa frågor till de medverkande.

Tid: 2021-12-02 09:00 - 10:15
Ort: Online
Arrangör: Projektet Kvalitet i distansutbildning, Universitets- och högskolerådet