Institutionen för skoglig resurshushållning söker fältpersonal för sommaren 2021

Publicerad: 28 januari 2021
Två forskningsbiträden i fjällen.

Nationella Inventeringar av Landskapet i Sverige (NILS) och Riksskogstaxeringen söker forskningsbiträden inför kommande fältsäsong.

Vi söker dig som vill ha ett varierande, rörligt och fysiskt krävande utomhusjobb. Arbetet utförs i tvåmannalag inom NILS och i tremannalag inom Riksskogstaxeringen, därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Inventeringen bedrivs under sommarhalvåret och omfattar hela Sverige, du måste därför ha möjlighet att arbeta på annan ort i perioder. Riksskogstaxeringen samarbetar med Markinventeringen som erbjuder möjligheten att på sikt vidareutbilda sig till markinventerare.

Vi anställer personer med biologisk eller skoglig kunskap, gärna med universitets- eller högskoleexamen. Erfarenhet av biologisk/skoglig fältinventering är meriterande.

Säsongen för nyanställda börjar v 18 för NILS och v 18/19 för Riksskogstaxeringen.

Ansökan är öppen till och med 28 februari. Du hittar den här.

Välkommen med din ansökan!