Alumner och studenter inom miljökommunikation träffades i Ultuna

Publicerad: 29 oktober 2019

Förra veckan träffades studenter och alumner från SLU:s program inom miljökommunikation och naturresurshantering för att nätverka och utbyta erfarenheter.

- Vi hoppas kunna skapa ett användbart nätverk med dynamiska relationer mellan utbildning, forskning och arbetslivet, säger Lucas McNabb, en av initiativtagarna till nätverket.

Vid träffen fick deltagarna höra om visioner för utbildningen, den pågående forskningen samt mingla och träffa andra inom samma bransch.

WECAN är ett av flera liknande programnätverk inom SLU som har startat på sistonde. Nätverken är mycket betydelsefulla eftersom studenter och alumner får möjlighet att träffas på en gemensam arena. För studenterna är den här typen av kontakter oerhört viktiga för deras framtid i arbetslivet.

Vill du också starta ett progamnätverk för studenter och alumner? Kontakta slualumn@slu.se så hjälper vi dig att komma igång.