Utbildning för alla anställda och studenter i informationssäkerhet

Publicerad: 31 oktober 2018

Vi som organisation utsätts allt oftare för riktade IT-attacker av olika slag, t.ex. Ransomware. Därför erbjuds alla anställda och studenter inom SLU, med början 31 oktober, en kortare utbildning i informationssäkerhet.

Lektionerna tar bara två-fyra minuter att genomföra och skickas ut via e-post en gång per vecka under åtta veckor.

Avsändare är SLU och e-postadressen är: course@nanolearning.com. Detta är en betrodd och säker avsändare, som vid tidigare utbildningar använder vi oss av NanoLearning som koncept för utbildningen.

Det enda ni behöver göra är att klicka på ”Starta lektionen”, ingen inloggning eller användarnamn krävs. Eftersom lektionerna är så korta kommer detta ta minimal tid från ert dagliga arbete samtidigt som vi höjer vår gemensamma kompetens inom ämnet och skyddar oss mot framtida problem.

Lycka till!