– Jag kom till Sverige 2001 från England. Då var det musikkarriären som såg till att jag blev kvar. Nu är mina fritidsintressen foto och träning. Musiken lämnar sällan duschen nuförtiden.
Vad gör du på jobbet?
– Jag är Facility Manager i Ulls hus och VHC. Min viktigaste uppgift, anser jag, är att ser till så att alla närservicetekniker trivs så bra som möjligt på jobbet, och de har allt de behöver för att uppnå sina mål och arbetsuppgifter.
Hur länge har du arbetat på SLU?
– Det blev 10 år i somras faktiskt. Nybörjare om jag jämför med många andra på SLU. Jag började som Närservicetekniker på VHC.
Vad tycker du är roligast på jobbet?
– Det beror på om man är övertrött eller inte, haha! Men i normalfall är det problemlösning, effektivisering och utveckling. Det ger mig mest energi.
Vad är viktigast på jobbet?
– Att som chef skapa ett arbetsklimat där mina medarbetare inte känner rädsla eller oro för att göra misstag. Lyckas man med det så kommer mycket annat positiv med på köpet.
Finns det något som inte alltid är klockrent eller kul på jobbet? Hur löser du sådana situationer?
– Ja! Att skriva mötesprotokoll! Det finns ingenting som är värre än det! Att delta i mötet, skriva om mötet och sedan skicka ut till alla som var med på mötet, en påminnelse om det som hände på mötet. Nej! Vissa personer är fruktansvärt bra på det. Jag är inte en av dem. Hur löser jag det? Jag lugnar ner mig och ljuger för mig själv att det är de bästa jag vet!
Nämn något som du gärna vill framhålla och som du känner dig nöjd över.
– Absolut, det finns! Alla mina medarbetare på infra. Det finns en enorm bredd på kompetens som gör att man inte behöver gå långt för att få den hjälp, råd och stöd man behöver.
– Men jag vill speciellt nämna alla närservicetekniker, som är alltid lösningsorienterade och gör allt för att leverera den bästa service som möjligt. Det är inte alltid att deras insatser syns, men utan dem skulle det definitiv märkas!
Text: Vanja Sandgren
Till Vårt SLU