Kontaktinformation
Internredaktionen
Vanja Sandgren
Ulla Ahlgren
Anette Neldestam Larsson
Nu tar Vårt SLU upp en nygammal tråd från den tidigare personaltidningen Resurs - Möte med medarbetaren. Kolleger på SLU svarar på en uppsättning frågor och svaren publiceras tämligen oredigerade.
Först ut är Anita Hägg. Anita är ett unikum eftersom hon började på SLU innan SLU ens fanns, vilket får sägas vara en bedrift. Anitas arbetsplats är Ulls hus på Ultuna men hon hjälper alla på SLU oavsett ort.
Jag jobbar i Servicecenter, svarar i telefon och mejl med mera, men mest i växeln. Min titel är servicecenteragent.
Jag har jobbat på SLU i 49 år och började i växeln på Veterinärhögskolan i juni 1975.
Det är roligt att hjälpa folk vidare. Det är mycket allmänhet som ringer som inte vet vart de ska. Många gånger blir det lite detektivarbete.
Viktigast på jobbet är en bra stämning och laganda.
Det jobbiga i växeln är när folk inte svarar i telefon och växeln får ta klagomålen. Men då ber vi folk mejla personen eller tar ett meddelande.
Jag känner mig nöjd med att jag fått se utvecklingen av tekniken med mera i växeln och även utvecklingen av SLU – från tre högskolor till ett universitet.
Foto: Sara Wåhlander
Till Vårt SLU
Internredaktionen
Vanja Sandgren
Ulla Ahlgren
Anette Neldestam Larsson