Programme Day 1: 20 august
9.00–12.00
PSR Café – How Will Our Future Students Find Us??
Room: Sal Z, Ulls hus
- How can SLU’s programmes become more visible – and where should they be visible?
- Widening participation – are there groups of prospective students we are missing?
- What can and should we as Programme Directors of Study contribute to recruitment efforts? What are we doing today?
- Henrik Viberg and Åsa Bensch (Distinguished Teacher), both Educational Developers at the Division of Learning and Digitalisation, Unit for Educational Development (EPU)
- Sara Arvidson: kommunikationsdirektör, SLU
- Linda Vidarv: Enhetschef vid Kommunikationsavdelningen, Studentrekrytering
Please note: This session is open only to Programme Directors of Study.
Lunch is included for participants in this session.
12.00–13.00
Registration
Room: Outside of Loftet auditorium
13.00–13.15
Welcome
Room: Loftet Auditorium
- Pär Forslund: Deputy Vice Chancellor
13.15–14.15
Keynote 1. Maha Bali
How can we create learning environments that foster both care and justice – for everyone?
Room: Loftet Auditorium
In English
This interactive keynote explores how education can become more inclusive by centring those who are often pushed to the margins: individuals living with trauma, disabilities, or other forms of marginalisation. The role of the teacher is also brought into focus. How can you care for your students without burning yourself out? What happens to your wellbeing when societal changes seem never to pause?
You will gain both new perspectives and practical tools to engage with these issues in your teaching. The presentation demonstrates how you can contribute to a more just and sustainable education – while also finding a sustainable way of being a teacher yourself.
- Maha Bali: Professor of Practice at the Center for Learning and Teaching, American University in Cairo. https://www.aucegypt.edu/fac/maha-bali
14.15–14.45
Coffee break
Room: Ulls hus, outside Room W & student kitchen
15.00–16.00
Parallel sessions 1
1a. Talk Show: Reflections on “Cultivating socially just care learning ecosystems in a changing world: What do we take with us?”
Room: Room U, Ulls hus
How we can support all students and create more inclusive learning environments?
In this talk show, we will delve deeper into some of the insights highlighted in the keynote lecture. Audience members will also can ask the presenter questions during this talk show.-
Maha Bali: Professor of Practice at the Center for Learning and Teaching, American University in Cairo. (keynote Day 1.)
-
Matthew Low: Avd. för lärande och digitalisering, Enheten för Pedagogisk utveckling (EPU)
1b. Neuroinclusion is for everyone
Room: Room T, Ulls hus
In this session we will share our experiences and reflections from developing the digital tool Designing Neuroinclusive Learning Environments.
The tool is available here:
-
Carina Bois: IKT-pedagog (UoL), Karolinska Institutet
-
Jenny Valcke: pedagogisk utvecklare (UoL) och forskare (LIME), Karolinska Institutet
1c. Varierande lärandemiljöer för pedagogisk mångfald
Lokal: Room V, Ulls hus
I samarbete med flera svenska lärosäten, däribland SLU, har Akademiska Hus utforskat rumsliga svar på pedagogiska utmaningar, både teoretiskt och praktiskt. I denna session presenterar vi aktuella exempel och arbetssätt för att utveckla lärmiljöer som stödjer studentaktiv pedagogik och sätter studenternas lärande i centrum.
-
Charlotta Andersson: arkitekt, Lärandemiljöer, Akademiska Hus
-
Kajsa Winnes: verksamhetsutvecklare, Lärandemiljöer, Akademiska Hus
1d. Hur stöttar jag lagom? Att möta studenter som mår dåligt
Lokal: Room S, Ulls hus
Denna session behandlar hur en krisprocess kan se ut, etisk stress, empatitrötthet samt självmedkänsla. Vi diskuterar även verktyg för att ta hand om sig själv.
-
Karin Borg: Präst, Universitetskyrkan
-
Eva Kolterjahn: Pastor, Universitetskyrkan
1e. Learning under attacks: The Ukrainian Classroom in a Changing World
Room: Room Z, Ulls hus
-
Inna Zhunko: FD, chef för Multidisciplinary Laboratory of Veterinary Medicine of Odesa State Agrarian University
-
Galia Zamaratskaia: senior lektor, Inst f molekylära vetenskaper, SLU
16.15–17.15
Parallel sessions 2
2b. Att återuppfinna dronten: reflektion utanför klassrummet
Lokal: Room S, Ulls hus
I dagens föränderliga värld finns inget viktigare än att reflektera över sin egen kunskap och sina egna förhållningssätt. Till hösten lanserar biblioteket Studium Generale – ett bildningsprogram för studenter och anställda.
I denna session får du veta mer om vad som händer under hösten och själv prova på en metod som används för reflektion inom Studium Generale.
-
Love Strandberg: avdelningschef vid SLU-Biblioteket, Biblioteket ledning
-
Mailin Persson: bibliotekarie vid SLU- Biblioteket, Avdelningen forskningsstöd
2c. Lära i och med naturen
Lokal: Meet at the tree between Ulls Hus/Undervisningshus
Undervisar du redan utomhus och vill utbyta erfarenheter, eller kanske vill du bli inspirerad att arbeta mer med undervisning i naturen?
Här får du testa övningar utomhus där alla sinnen aktiveras, där dialog stimuleras och förståelse för olika kunskap och perspektiv stärks.
-
Susanna Barrineau: forskare vid Institutionen för kvinnors och barns hälsa, Uppsala universitet.
-
Eva Sandberg: föreståndare för Centrum för Naturvägledning, SLU
-
Per Sonnvik: projektledare vid Centrum för Naturvägledning, SLU
2d. You decide! Discussion: Hot topics, urgent matters and interesting questions.
Room: Room U, Ulls hus
-
Henrik Viberg: Educational Developer at the Division of Learning and Digitalisation, Unit for Educational Development (EPU)
2e. AI for educators: Where are we now? Opportunities, challenges & questions
Room: Room W, Ulls hus
-
Matthew Low: Project leader (AI for educators) and Researcher,Distinguished Teacher, Department of Ecology, SLU and Division of Learning and Digitalisation, Unit for Educational Development (EPU)
-
Minha Park: Educational Developer at the Division of Learning and Digitalisation, Unit for Educational Development (EPU)