Lokala ramavtal för kommunikationstjänster

Senast ändrad: 08 oktober 2018

SLU:s ramavtal för kommunikationstjänster omfattar fyra olika tjänsteområden och har tre rangordnade leverantörer. Beroende på typen av uppdrag ska avrop antingen ske enligt rangordning, eller genom s.k. förnyad konkurrensutsättning (FKU) där samtliga leverantörer bjuds in att konkurrera med sina offerter.

Tjänsteområden

De områden som avtalet omfattar är:

  • Grafisk formgivning
    Grafisk formgivning och produktion i tryckt och digital form för externa och interna målgrupper utifrån SLU:s grafiska profil. Exempelvis idéarbete, kreativt koncept, copytjänster, bildmanér, layout av produkter som exempelvis broschyrer, illustrationer och informationsgrafik, vepor, informationsmaterial, skrifter annonser m.m.

  • Utveckling av kampanj och appar
    Digitalt material som till exempel spelutveckling, apputveckling, AR, VR. Leverans av digitala produkter sker som huvudregel till SLU:s IT-avdelning som testar och driftsätter.

  • Monterdesign och event
    Produktion av montrar och annat utställningsmaterial för mässor, konferenser och event med utgångspunkt i SLUs grafiska profil. I detta kan ingå; idéutveckling, konstruktion, materialplanering, produktion, logistik och montage.

  • Filmproduktion
    Produktion av film med olika komplexitetsnivåer, såväl film av marknadsföringskaraktär som planerade dokumentära produktioner och mindre filmproduktioner. Till exempel bioreklam, presentationsfilmer, instruktionsfilmer m.m.

Avropsmodell

Observera att detta är en ny avropsmodell som ersätter den gamla (som drog gränsen för FKU vid beställningar över 20 000 kr)

Produktionsuppdrag och rådgivning avropas enligt rangordning. Beställaren ska ge skälig tid till den första leverantören i rangordningen att acceptera uppdraget. Kan den inte göra detta går förfrågan vidare till nästa och därefter den sista.

För avancerade eller löpande uppdrag med flera deluppdrag gäller förnyad konkurrensutsättning (FKU). Avrop genom förnyad konkurrensutsättning innebär att beställaren bjuder in samtliga leverantörer att lämna anbud igen enligt villkoren i ramavtalet.

Strategisk brief kan utnyttjas för att få återkoppling från leverantörerna hur ett uppdrag bör kravställas. Vid sådant upppdrag ska samtliga leverantörer kompenseras för sin tid.

Läs mer om avropsmodell och tillåtna urvalskriterier vid förnyad konkurrensutsättning i den särskilda avropsguide som finns i Proceedo.

Mall för förnyad konkurrensutsättning

När du ska göra en förnyad konkurrensutsättning för kommunikationstjänster, utgå från denna mall.

 

Leverantörer

Observera att din beställning ska göras i Proceedo (enligt avropsmodell).

  1. Leverantör Rang 1: Infab Kommunikation AB
    Kontaktperson: Elin Malmhult
    Telefon: 0765-400 671
    E-post: elin.malmhult@infab.nu
    https://infab.nu/

  2. Leverantör Rang 2: Advant Produktionsbyrå AB
    Kontaktperson: Linda Jonsson
    Telefon: 076-145 18 11
    E-post: linda@advant.se
    www.advant.se

  3. Leverantör Rang 3: Södra Tornet Kommunikation AB
    Kontaktperson: Anna Sundström
    Telefon: 018-474 86 04
    E-post: anna@sodratornet.se
    http://sodratornet.se/
Fakta:
Avtalet gäller från och med 2018-07-01 till och med 2020-06-30.

Ramavtalet för kommunikationstjänster (SLU ID 2017.2.4.4-4118) gäller från och med 2018-07-01 till och med 2020-06-30, med möjlighet till ett års förlängning vid två tillfällen. Avtalet kan som längst löpa i fyra år.

Sidansvarig: emma.hallberg.gardell@slu.se