Varumärkeslöfte och kärnvärden

Senast ändrad: 31 januari 2018
slu-science-and-education-for-sustainable-life-web.jpg

”Science and Education for Sustainable Life” fungerar som en beskrivning för vilket universitet SLU är, och vill vara. Det är ett löfte till omvärlden och en viktig del av varumärket SLU, alltså SLU:s varumärkeslöfte. Kärnvärdena ska ytterligare förklara och förtydliga varumärkeslöftet.

Varumärkeslöfte

Varumärkeslöftet används tillsammans med SLU:s logotyp och finns i två olika utföranden: som en större ordbild och som mindre rader under logotypen på en vit platta.

Ordbilderna skapar visuell igenkänning och får därför inte ändras eller förvanskas. De finns endast på engelska. I löpande text kan budskapet dock översättas till svenska, "Vetenskap och utbildning för hållbart liv".

profilprodukter.jpg
Varumärkeslöftet med den större ordbilden används till exempel på SLU:s profilprodukter.
varumakeslofte2.jpg
Här skrivs varumärkeslöftet ut under logotypen på en vit platta.

Hämta SLU:s varumärkeslöfte på platta

       

SLU:s logotyp med underliggande varumärkeslöfte på vit platta placeras alltid längst upp (utfallande), en bit in från vänsterkanten.

Ladda ner bilden i olika filformat här: 

Hämta SLU:s varumärkeslöfte som ordbild

SLU:s logotyp med underliggande varumärkeslöfte som ordbild finns att hämta här i olika filformat. 

 

 

Om du vill använda logotypen i färg så använd den här varianten där den ligger mot en vit platta. Bilden placeras centrerad och längst upp, utfallande.

Hämta Powerpointsidor med varumärkeslöfte

Två färdiga sidor med SLU:s varumärkeslöfte på profilerande bild, att infoga i din powerpointpresentation.

Kärnvärden

Kärnvärdena bildar ett gemensamt utgångsläge som sammanfattar vilka grunläggande värderingar som driver SLU och ger relevanta skäl att välja SLU framför andra.

Utmanande vetenskap 
Vi vågar ifrågasätta etablerad kunskap genom kritiskt tänkande och ett nyfiket, öppet perspektiv. Vårt universitet producerar forskning i världsklass. 

Löser riktiga problem 
Vi söker lösningar på livsviktiga problem i både teorin och praktiken. I fokus har vi den riktiga världen, verkliga problem och lösningar för allt som lever här.

För en levande värld 
Vi ställer de stora frågorna om djuren, naturen och livet. Vår kunskap skapar förutsättningar för en hållbar, levande och bättre värld.

 

Läs mer om kärnvärdena och varumärkeslöftet här. 


Kontaktinformation

Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar,
Kommunikationsavdelningen vid SLU
studion@slu.se  

Sidansvarig: studion@slu.se