Profilprodukter och profilkläder

Senast ändrad: 26 juni 2018

SLU:s profilprodukter och -kläder synliggör vårt varumärke och är ett led i marknadsföringen av SLU. De ger en signal om vad SLU är och ska bidra till att stärka bilden av universitetet. Du beställer profilprodukterna via Proceedo.

Beställ profilprodukter här >>

Klickar du på länken kommer du direkt till Proceedo efter att du har loggat in med ditt AD och lösenord.

OBS! Alla inköp där SLU bekostar produkten görs via Proceedo. Inköp för privat bruk kan göras med kreditkort hos servicecenter i Uppsala, Umeå och Alnarp.

Klickar du på länken kommer du direkt till Proceedo efter att du har loggat in med ditt AD och lösenord. Alla inköp där SLU bekostar produkten ska göras via Proceedo. Inköp för privat bruk görs med kreditkort hos servicecenter i Uppsala, Umeå och Alnarp.

Sidan öppnas i ett nytt fönster. Har du pop-up-fönster blockerat, inaktivera blockering innan du börjar din beställning.

Se utbudet av profilprodukter här >>

Så gör du din beställning

Beställ i god tid om du behöver produkten till ett specifikt datum. Först när din chef attesterat köpet i Proceedo skickas beställningen vidare och sedan tar det ca 1–3 dagar innan produkten kan hämtas ut. Skulle varan vara slut i lager får du besked om det och om när den beräknas åter igen.

Vid beställningen i Proceedo väljer du den ort du vill hämta ut produkten på. Arbetar du på annan ort än Uppsala, Umeå och Alnarp beställer du via Uppsala för vidare leverans.

Leverans

Du får ett mejl om när du kan hämta ut produkten antingen i servicecenter eller på repro (beroende på produkt). För att hämta produkten ska du visa ordersidan (via mobil eller utskriven) från Proceedo som har ett ordernummer som börjar med PO.

Är du inte beställare i Proceedo och vill göra inköp? Be en kollega på din avdelning som har behörighet, dvs. är beställare i Proceedo, att göra inköpet! Det är även möjligt att gå en utbildning i Proceedo för att bli beställare, se mer info här https://internt.slu.se/proceedoutbildning.

Profilprodukter utöver de som finns i sortimentet

Vid större event som till exempel konferenser kan man behöva ta fram fler produkter än de som finns i sortimentet. Här följer några råd för du gör då.

Inköp

SLU följer ett statligt ramavtal för profilprodukter och använder Kammarkollegiets ramavtal för profil- och presentartiklar.  

Välj hållbara produkter

  • SLU med sin forskning, utbildning och fortlöpande miljöanalys vill reflektera bilden av ett hållbart samhälle. Idag finns många profilprodukter som har både miljö-, energi- samt rättvisemärkningar i olika kombinationer.
  • SLU är ett livsmedelsuniversitet, ska du skaffa ätbara profilprodukter bör du tänka en gång extra på innehållet i produkten du överväger. Innehåller den kritiserade tillsatser (aspartam, sukralos etc) eller många färgämnen (E-ämnen) som har en historia av att vara allergena?
  • Ur varumärkesbyggande perspektiv är det med korrekt att skaffa profilprodukter med högre kvalitet som håller längre, vilket speglar en medvetenhet kring resurshushållning. Att ha SLU som varumärke på en profilprodukt som både är rolig och nyttig ger bra feedback (ex. att dela ut SLU:s figurreflexer på studentmässorna under hösten då det är mörkt och folk inte skaffat några sådana ännu).

Märkning av produkterna

Ett budskap på profilprodukten kan leda till att den får mer uppmärksamhet och göra den unik, men tänk på att hålla isär logotypen och kampanjbudskap eller ett projekts namn. SLU:s logotyp får inte heller placeras ihop med egna godkända märken i samma storlek. 

Är produkten vit används logotypen i färg. Har produkten någon annan färg användas svart eller vit logotyp. Logotypen får även återges i 80 %, 60 %, 40 % och 20 % svart.

Alla profilprodukter ska bära SLU:s logotyp om det är tekniskt möjligt. Minsta storlek är 9x9 mm. Om det inte är möjligt  ska den ersättas av texten "Sveriges lantbruksuniversitet/Swedish University of Agricultural Sciences".

SLU:s logotyp kan tryckas, broderas, stansas, präglas, osv. Producenterna efterfrågar då filformatet vektoriserad eps.

Ladda ned SLU:s logotyp

Kontakta gärna kommunikationsavdelningen om du behöver råd eller för att stämma av att produkten följer riktlinjerna för den grafiska profilen. 

Fakta:

Profilprodukter och -kläder säljs även på Servicecenter i Alnarp, Skara, Ultuna och Umeå.

Om du har frågor angåene sortimentsutbudet av profilprodukter, kontakta studion@slu.se

För frågor om lagerstatus och leverans av produkter, kontakta profilprodukter.uppsala@slu.se


Kontaktinformation

Servicecenter Campus Alnarp
Sundsvägen 6
Öppettider: Må-fr 8-16

Servicecenter Campus Skara
Malmgatan 10
Öppettider: Må-fr 8-12

Servicecenter Campus Ultuna
Almas allé 8
Öppettider: Må-fr 8-16

Servicecenter Campus Umeå

Besöksadress:

Skogmarksgränd 17
innanför entrén plan 3
Öppettider: Må-to 8-16, fr 8-15

Umeå Servicecenter under sommaren:
6/6 Nationaldagen – Stängt
v.24 – v.26 (11/6 -29/6) kl. 10-12
22/6 Midsommarafton – Stängt
v.27 – v.31 (2/7 – 3/8) stängt
v.32 (6 – 10/8) kl. 10-12
v.33 (13-17/8) kl. 8-14
v. 34 ordinarie tider kl. 8-16

Vid frågor angående inköp på SLU, vänligen kontakta inköpsenheten på
upphandling@slu.se

Sidansvarig: studion@slu.se