Support vid inköp

Senast ändrad: 17 juli 2019

Behöver du hjälp när du beställer i Proceedo?

Nedan hittar du länkar till handböcker, e-guider mm där du kan hitta svar på dina frågor gällande beställningar.

Om du inte hittar svar där är du välkommen att kontakta beställningssupporten på ehandel@slu.se!
Frågor beträffande fakturor ställs till proceedosupport@slu.se (f.d. Palettesupport)

Se också Inköpsinfo, nyhetsbrevet med information kring Proceedo och ramavtal, som skickas med e-post till alla användare som beställer och attesterar beställningar i Proceedo (hette förut Proceedoinfo).

E-handböcker till Proceedo

Det finns ett antal e-handböcker för beställare, ekonomiregistrerare och attestanter - se Handböcker och e-guider

Informationsblad

Följande informationsblad finns att ladda ner

Support för beställningar

Om ovanstående inte löser dina problem:
kontakta beställningssupporten på
ehandel@slu.se.

  • Använd i första hand e-post till supporten. Vi bevakar vanligtvis supportmail även när vi inte är på plats på enheten (men kan inte alltid svara i telefon).
  • För att spara tid: försök beskriva ditt problem från början, t ex vad som händer när du loggar in, om det är det som är problemet. Bifoga gärna skärmklipp på eventuella felmeddelanden.
  • Om du har tekniska problem kontakta ehandel@slu.se innan du kontaktar IT-avdelningen.
  • Du ska inte kontakta leverantören Vismas support, de har inte kunskaper nog om SLU:s uppsättning av systemet och kommer bara att hänvisa till vår egen support.

Övriga frågor om inköp och upphandling, som inte gäller e-handel, kan ställas till upphandling@slu.se.

Om du har problem med fakturor i Proceedo: kontakta fakturasupporten på proceedosupport@slu.se  

Sidansvarig: Gunilla.Ljungqvist@slu.se