Inköpsinfo (f d Proceedoinfo)

Senast ändrad: 13 mars 2019

Nedan finns länkar till Inköpsinfo (f d Proceedoinfo) som är en löpande information till alla som gör beställningar och attesterar beställningar i Proceedo. Inköpsinfo innehåller nyheter om systemet, information om beställningar, nyheter om ramavtal och annat som kan vara bra att veta för en beställare.

2019

Inköpsinfo 19:1  19-03-13
Nyheter i Proceedo 9. Infomation om leverantörer och avtal, bl a rörande beställning av kemikalier och laboratorieprodukter.

 

2018

Inköpsinfo 18:6  18-12-17
Support för jul- och nyårsperioden. Glöm inte delegera! Leveranskvittens senast 8/1 för ordrar gällande 2018. Nyheter i systemet. Prestanda och rekommenderade webbläsare. Leverantörer och avtal.

Inköpsinfo 18:5  18-10-11
Nyheter i systemet: Möjlighet att spara till senare + starta ny beställning, information om rang syns tydligare, summering av andel tummen upp totalt i varukorgen, informationsartiklar i systemet, länk till ordern i fakturan. Leverantörer och avtal. Summary in English.

Inköpsinfo 18:4  18-06-15
Proceedoinfo byter namn. Semester? Glöm inte delegera och leveranskvittera! Förändring fritextbeställning. Nytt formulär för fritextbeställning efter upphandling eller FKU. Leverantörer och avtal (bl a taxi). Summary in English.

Proceedoinfo byter namn till Inköpsinfo i samband med att Proceedo-systemet från VT 2018 integrerar beställningar och fakturor i samma system.

Proceedoinfo 18:3 18-04-04
Förändringar i och med övergång till Proceedo fakturahantering. Nyheter vid rekvisition. Proceedoinfo byter namn. Avtal och leverantörer. Extra kurstillfälle för LOU-kurs. Summary in English.

Proceedoinfo 18:2  18-03-13
Profilprodukter, visitkort och tryckta kuvert i Proceedo från 19 mars. Fakturahanteringen i Proceedo från 11 april. Ny funktion ”Granska faktura”. Enklare att beställa catering fr.o.m. april. Avtal och leverantörer.
Summary in English.

Proceedoinfo 18:1  18-01-29
Ändringar i beställningsflödet fr.o.m. 5 februari – kontroll av ekonomiregistrerare endast i vissa fall. Återanvändning av tidigare order. Övergång till Proceedo EFH i april. Ny beloppsgräns för direktinköp 586.907 kr. Avtal och leverantörer. Statistik Proceedo 2017. Summary in English.

 

2017

Proceedoinfo 17:7  17-12-14
Proceedo över jul- och nyårshelgerna – glöm inte delegera! Ny tidpunkt för övergång till Proceedo EFH. Tips i Proceedo 9 inköp: dela kontering, återanvänd beställning. Rekvisition från Proceedo vid bokning för arbetsglasögon. Avtal och leverantörer.  Vårens LOU-kurser för behörighet i Proceedo. Summary in English.

Proceedoinfo 17:6 Extra   17-09-25
Detta proceedoinfo handlar enbart om övergången till ny Proceedoversion, Proceedo 9.0, den 28 september.

Proceedoinfo 17:5  17-09-15
Snart uppgraderar vi Proceedo till version 9.0. Info om formulär. Gamla ordrar som inte är leveranskvitterade kommer att avslutas. Avtal och leverantörer i Proceedo. Utbildning i LOU och regelverk för behörighet i Proceedo. Summary in English.

Proceedoinfo 17:4 17-06-19
Proceedo under semesterperioden - glöm inte att delegera! Ny attestmotor i Proceedo. Avtal och leverantörer i Proceedo. Utbildning i LOU och regelverk för behörighet i Proceedo. Summary in English.

Proceedoinfo 17:3 17-05-30
Detta nyhetsbrev handlar om övergången till ny attestmotor i Proceedo.
This newsletter is about changing to new approval engine in Proceedo.

Proceedoinfo 17:2 17-04-05
Nu 30 000 order i Proceedo! Förändring: Beställning av fruktabonnemang inte längre i Proceedo. Införande Proceedo EFH/Inköp 9.0 – ändrad tidplan. Avtal och leverantörer i Proceedo.. Utbildning i LOU och regelverk för behörighet i Proceedo
Summary in English.

Proceedoinfo 17:1  17-02-03
Åtgärda gamla okvitterade ordrar i Proceedo. Avtal i Proceedo. Statistik Proceedo 2016. Vårterminens utbildningar för behörighet i Proceedo. Summary in English.

 

2016

Proceedoinfo 16:6 16-12-15
Nytt utseende på inloggningsruta. Proceedo över jul och nyår. Bussresor med chaufför nytt avtal – obs kolla om din region har bytt leverantör! Mer om catering Uppsala. Fritext till kemi- och lab-leverantörer. Nya avtal i Proceedo. Byte från Palette till Proceedo: Projektet Proceedo EFH/Inköp 9.0. Vårterminens utbildningar för behörighet i Proceedo. Summary in English.

Proceedoinfo 16:5 16-09-30
Extra Proceedoinfo: Leveransavgift på orders till Staples (kontorsmateriel) från 1 oktober. Summary in English.

Proceedoinfo 16:4  16-09-09
Byte av inköpschef för SLU. Nytt ramavtal för catering Uppsala. Nytt ramavtal för resebyråtjänster från 1 december.Nytt ramavtal för arbetskläder och skyddskläder.Alla beställare får nu kontera på samtliga koder. Inköpsordrar som inte går att matcha i Palette. Höstens utbildningar för behörighet i Proceedo. Summary in English.

Proceedoinfo 16:3  16-06-15
Proceedo under semesterperioden. Nu 20 000 order i Proceedo! Nya ramavtal i Proceedo (frukt, restaurang o catering, servrar, elektronik-komponenter). Nya anvisningar för inköp enligt forskningsundantaget. Höstens utbildningar för behörighet i Proceedo. Summary in English.

Proceedoinfo 16:2  16-04-06
Kompletterande avtal kemikalier, laboratorieförbrukningsartiklar och transportförpackningar. Förstudie inför övergången till Proceedos fakturahanteringssystem. Problem med SSO-inloggning. Fortfarande fraktfritt från Staples. Delegation av attesträtt när attestant slutar. Support - säkrare svar via e-post!

Proceedoinfo 16:1 16-02-02
Inköpsrapport 2015, nytt ramavtal IT-produkter och programvaror - Dustin ersätter Atea, AJ-produkter ny leverantör i systemet, inmatningsfältet Beställningens syfte heter nu ”Intern kommentar”

 

2015

Proceedoinfo 15:7  15-12-15
Jul- och nyårshelgerna – glöm inte att delegera! Automatisk utskjutning av Java.Nytt avtal IT-produktförsörjning.Övrigt om ramavtal.Snabba ledtider i Proceedo.Proceedo-utbildning vt-16.

Proceedoinfo 15:6  15-10-28
Nya uppdaterade versioner av manualer och lathundar. Utbildning för behörighet i Proceedo under höstterminen. Beställningsstatistik. Nya avtal i Proceedo. Infoblad till leverantörer på engelska. Utökat utrymme i fält vid fritextbeställning.

Proceedoinfo 15:5  15-09-11
Ny version av infoblad till leverantörer. Utbildning för behörighet i Proceedo under höstterminen. Nya avtal i Proceedo. Information rörande befintliga leverantörer. Förslag på tillägg av ytterligare kemikalier och laboratorieförbrukningsartiklar.

Proceedoinfo 15:4  15-06-16
Proceedo under semesterperioden 2015. Utbildning för behörighet i höst. Leveransadresser. Nya leverantörer i Proceedo. Uppföljningsmöten elektronisk beställning. 

Proceedoinfo 15:3  15-05-04
Nytt avtal för laboratorieförbrukningsartiklar från 1 maj. Nytt keveransavtal för kontors- och tryckeripapper. Leverantörer övrigt. Påminnelse om vårterminens sista utbildningstillfälle för behörighet. .Paletterapporter - att se inköpsordrar och matchade fakturor i Palette.

Proceedoinfo 15:2  15-03-13
Påminnelse om utbildning för behörighet. Beställningar kemikalier på nya avtalet. Nytt ramavtal för laboratorieförbrukning. Nytt om leverantörsavtal i Proceedo. Tips vid fritextbeställning. Leveransadresser. För attestanter - attest i mejlet på ipad.

Proceedoinfo 15:1  15-01-16
Ny rutin tillfällig leveransadress. Ny leveransadress "Äta på plats - enligt överenskommelse". Om påminnelsemail "Faktura ankommen, leveranskvittens saknas i Proceedo". Påminnelse om vårterminens utbildningar för Proceedobehörighet. Avtalsinformationen i Proceedo. 

 

2014

Proceedoinfo 14:6  14-12-16
Begränsad support över jul och nyår. Kom ihåg att delegera vid julledighet! Nya leverantörer i systemet - laboratoriegaser och kemikalier. Viktigt angående fritextbeställningar till Atea och Staples. Vårterminens utbildningstillfällen för Proceedo-behörighet. Dölja konteringsdimensioner som inte alltid används.

Proceedoinfo 14:5 14-11-06
Information om Proceedo-länk på startsidan på medarbetarwebben, Nya avtal och leverantörer, Leverantörer som inte kan hantera boxadresser, Viktigt angående enheter fritextbeställning, Uppföljning hos institutionerna/enheterna, Beställningsstatistik, Matchningsstatistik jan-jun 2014, Matchning, När en beställare/mottagare får ut en faktura som hör till en order i Palette, Information till ekonomiregistrerare, Modifierings-mejlet, Webbutbildning i Proceedo.

Proceedoinfo 14:4 14-09-26
Information om uppdaterade riktlinjer och anvisningar för inköp som gäller från 1 oktober samt krav på dokumentation av köp över 100 000 kr som innebär att vi i Proceedo ska använda en särskild fritextblankett för sådana köp efter samma datum.

Proceedoinfo 14:3 14-09-12
Utbildning för behörighet ht-14. Hur en attestant kan titta på beställningar som godkänts tidigare. Söka fram en order under tidigare beställningar. Staples kan inte hantera box-adresser. Nya leveransadresser. Att tänka på vid IT/Tele-beställningar. 

Proceedoinfo 14:2 14-06-13
med vad som gäller för Proceedo under semesterperioden juli 2014, samt
Proceedo- och Palettesupport, Manual för matchning i Palette, Byte av lösenord vid godkännande i mail, Eskaleringsfunktionen i Proceedo, Skapa beställningsmallar, Godsmärkning, Kontrollsteg i attestflödet, Fakturor som går ut i flödet i Palette, Beställning av IT-produkter, Nya leverantörer och avtal, Fritextformulär, beställarens mailadress på beställningen.
Detta informationsbrev hänvisar till manualer som återfinns på e-handelssidan.

Proceedoinfo 14:1  14-03-26
Avvikelser mellan order och faktura, Verifikationstext, Projekt i konteringen, Att slippa mail från Proceedo, Leveranskvittering, Avsluta order, Påminnelsemail, Infoblad till leverantörer, Orderstatistik, Nya leverantörer och avtal, Orderbekräftelse, Återanvända fritextbeställning, Hur konterare ändrar kontering, Bifogade filer till fritextbeställning. 

 

2013

Proceedoinfo 13:2  13-12-18   
Kontrollpunkter i Proceedo, begränsad bemanning under mellandagarna jul och nyår 2013. Glöm inte leveranskvittera!

Proceedoinfo 13:1  13-12-06
Info om nya leverantörer, nya fritextformulär, statliga ramavtal, ändring verifikationstext, leveranskvittens, samla beställningar, manuell matchning av fakturor, kontering, rekvisitionsblankett, manualer

Inköpsinfo skickas till alla behöriga beställare och attestanter i Proceedo.

Sidansvarig: gunilla.ljungqvist@slu.se