Här hittar du information om hur du bokar din tjänsteresa. Alla resebokningar ska göras via den upphandlade resebyrån Egencia.
Boka resa
Som anställd på SLU har du tillgång till Egencias självbokningssystem. Du kan antingen boka själv online eller boka via personlig service hos Egencia.
Reseregler under coronapandemin
Under coronapandemin gäller särskilda reseregler. Ta del av dem innan du bokar din resa, se information och råd för medarbetare.
Boka online
Du bokar din resa online via på Egenicas hemsida. Klicka på den gröna knappen ovanför för att logga in på Egencias hemsida.
Resor till Afrika bokas via personlig service (se nedan).
Boka resa via personlig service hos Egencia
I första hand ska resor bokas via Egencias online service då det medför en kostnad vid bokning via telefon (personlig service hos Egencia).
Kundservice
Öppettider: Måndag – Fredag 08:00 – 17:00
Du når onlinesupport och personlig service på:
Telefon: +46 (0)8 555 23 730
E-post: customer_service@egencia.se
Vid akuta resor utanför kontorstider, ring ovan nummer för vidarekoppling till vår 24-timmarsservice.
I Egencias system kan du boka tex T-bana i Stockholm och övrig lokaltrafik i Stockholm och Göteborg.
Instruktioner för självbokning av din tjänsteresa
Resenärsprofil
För att kunna boka resor hos Egencia krävs det att du har en uppdaterad resenärsprofil. Ditt namn, telefonnummer och mejladress är förinlagda i profilen, men fler uppgifter behövs. Mobilnumret i resenärsprofilen måste föregås av +46.
Komplettera med eventuella bonuskort och personliga preferenser. Detta förenklar bokningsprocessen både när du bokar via telefon och via Egencia Online.
Din resenärsprofil hittar du i Egencia Online. Du ansvarar själv för att hålla resenärsprofilen uppdaterad.
OBS! Det är viktigt att namnet i din profil överensstämmer med ditt fullständiga namn som står i passet.
Gruppresor
Se kontaktinformationen ovan.