Post & paket

Senast ändrad: 28 februari 2023

Olika rutiner för SLU:s orter.

Post- och paket hantering Alnarp
Post- och paket hantering Skara
Post- och paket hantering Umeå
Post- och paket hantering Uppsala

Avdelningen för infrastruktur kan hjälpa till med följande tjänst:

Post

Beskrivning av tjänsten: Hantering av post och paket för hela SLU. Hämtning och lämning av post på terminal. Sortering av post. Utdelning av extern och intern post till SLU:s campus. Institutioner och avdelningar får en utdelning per dag förutom rektor och registrator som får flera.

Beställning: Kontakt tas med Posten SLU som ger boxnummer och lägger in kund i postturen. Avtal skrivet med PostNord AB för SLU:s räkning när det gäller leverans och mottagning av post. Tilläggstjänster beställs genom kontaktperson hos SLU Service.

Prissättning: Se budgetårets "utbud och prissättning tilläggstjänster" (tjänstekategori lätt transport). Lokala avvikelser kan förekomma.

Tilläggstjänster: Uppsala: Bud, körning åt tvätten, både åt interna och externa kunder, hämtning av paket Willys Gottsunda samt torris till Bio C. Ombud för gods- och paketmottagning enligt avtal.